Notificarea trivago privind confidențialitatea

Cea mai recentă actualizare: februarie 2025

Prezenta Notificare privind confidențialitatea este valabilă pentru toate site-urile web, aplicațiile sau alte servicii și oferte (denumite, în mod colectiv, „Serviciile”) administrate de trivago N.V. și filialele sale („noi”, „nouă” sau „trivago”).

În cadrul prezentei Notificări privind confidențialitatea, oferim informații despre modul în care trivago prelucrează datele personale în legătură cu utilizare de către dvs. a Serviciilor. Datele personale reprezintă orice date care pot fi utilizate pentru a vă identifica, în mod direct sau indirect.

În calitate de companie de metacăutare, trivago vă poate redirecționa către site-urile web sau aplicațiile terților. Rețineți că nu avem niciun control asupra acestor servicii terțe, iar utilizarea de către dvs. a acestor servicii terțe nu face obiectul prezentei Notificări privind confidențialitatea, ci politicilor de confidențialitate publicate pe site-urile web sau în aplicațiile respective.

Dezvoltarea tehnologică continuă, schimbările la nivel de servicii oferite, schimbările legislative, precum și alte motive pot impune adoptarea de modificări ale Notificării noastre privind confidențialitatea. Vom aduce în mod regulat schimbări prezentei Notificări privind confidențialitatea și vă solicităm să vă mențineți în permanență la curent cu conținutul acesteia.

1. Cui îi revine responsabilitatea de a prelucra datele personale descrise în prezenta Notificare privind confidențialitatea?

trivago N.V. controlează operațiunile de prelucrare descrise în prezenta Notificare privind confidențialitatea. trivago este o companie constituită în temeiul legislației din Țările de Jos și își are sediul la dresa Kesselstraße 5-7, 40221 Düsseldorf, Germania.

Pentru a vă exercita drepturile de protecție a datelor sau pentru a adresa o întrebare generală despre prelucrarea datelor dvs. personale de către trivago sau despre prezenta Notificare privind confidențialitatea, puteți contacta echipa noastră prin trimiterea unui e-mail la adresa privacy@trivago.com.

Pentru a contacta direct responsabilul nostru cu protecția datelor, trimiteți un e-mail la adresa privacy@trivago.com, cu linia de subiect „În atenția responsabilului cu protecția datelor”. Rețineți că e-mailurile trimise la această adresă nu vor fi în mod automat confidențiale sau citite doar de către responsabilul cu protecția datelor. În cazul în care solicitați un dialog confidențial cu responsabilul nostru cu protecția datelor, precizați acest lucru în e-mailul pe care ni-l trimiteți, astfel încât să putem organiza acest dialog.

2. Drepturile dvs.

În privința datelor dvs. personale, aveți următoarele drepturi: Consultați Secțiunea 1 pentru a obține informații despre cum ne puteți contacta și cum vă puteți exercita aceste drepturi.

2.1 Drepturile generale

Aveți următoarele drepturi legale privind protecția datelor, în condițiile legale relevante: dreptul la informare (Articolul 13 din RGPD), dreptul de acces (Articolul 15 din RGPD), dreptul la ștergere (Articolul 17 din RGPD), dreptul la rectificare (Articolul 16 din RGPD), dreptul la restricționarea prelucrării (Articolul 18 din RGPD) și dreptul la portabilitatea datelor (Articolul 20 din RGPD).

2.2. Dreptul de a revoca consimțământul

Aveți dreptul de a revoca în orice moment consimțământul acordat anterior. Consecința acestui lucru va fi că nu vom mai prelucra în viitor datele dvs. personale în legătură cu respectivul consimțământ. Revocarea consimțământului nu afectează legalitatea niciunei prelucrări efectuate pe baza consimțământului existent până în momentul revocării acestuia.

2.3 Dreptul de împotrivire la prelucrarea datelor pe baza unor interese legitime

Dacă prelucrăm datele dvs. personale pe baza unor interese legitime, aveți dreptul de a vă împotrivi în orice moment unei astfel de prelucrări, din motive legate de situația particulară în care vă aflați. Dacă vă împotriviți, nu vom mai prelucra datele dvs. personale decât dacă putem stabili existența unor motive convingătoare și legitime pentru prelucrare, care prevalează asupra intereselor, drepturilor și libertăților dvs., sau dacă prelucrarea ajută la aplicarea, exercitarea sau apărarea unor acțiuni juridice.

2.4 Dreptul de împotrivire la marketing direct

Dacă prelucrăm datele dvs. personale în scop de marketing direct, aveți dreptul de a vă împotrivi în orice moment unei astfel de prelucrări. Pentru detalii suplimentare despre cum să vă împotriviți oricărei forme de marketing direct, consultați Secțiunea 6.1.

2.5 Dreptul de depunere a unei reclamații la o autoritate de supraveghere

De asemenea, aveți dreptul să depuneți o reclamație la o autoritate competentă pentru protecția datelor, în cazul în care considerați că prelucrarea datelor dvs. personale încalcă legislația aplicabilă privind protecția datelor. Puteți contacta orice autoritate de protecție a datelor din orice stat membru al Uniunii Europene, în special din locul dvs. de reședință. Autoritatea de supraveghere competentă pentru trivago este: Landesbeauftragte für Datenschutz und Informationsfreiheit Nordrhein-Westfalen, Kavalleriestr. 2-4, 40213 Düsseldorf, Telefon: 0211/38424-0, E-mail: poststelle@ldi.nrw.de.

3. Ce date colectăm de la dvs.

Atunci când utilizați Serviciile noastre, este posibil să prelucrăm următoarele tipuri de date personale:

  • Datele utilizatorului
    • Datele personale colectate pentru crearea unui cont de membru, cum ar fi: numele dvs., adresa de e-mail, parola.
    • Detaliile de contact și alte informații pe care este posibil să le partajați cu noi, cum ar fi adresa poștală, vârsta, sexul, țara de reședință, profilurile pentru rețelele de socializare, mesajele pe care le-ați trimis echipei noastre, feedbackul, comentariile, răspunsurile la sondaje sau interviuri, participarea la oricare dintre activitățile noastre promoționale.
  • Date de utilizare
    • Informații despre modul în care utilizați Serviciile noastre, inclusiv detaliile introduse de dvs. atunci când efectuați o căutare folosind Serviciile noastre (inclusiv destinația, data, numărul de oaspeți, moneda), ofertele vizualizate și linkurile pe care ați făcut clic.
    • Interacțiunea cu comunicările noastre de marketing: este posibil să colectăm informații despre interacțiunea dvs. cu mesajele noastre de marketing direct, inclusiv newsletterul nostru și notificările push (de exemplu, analiza numărului de deschideri a newsletterului sau de clicuri pe hiperlinkurile din acesta).
  • Date de rezervare: atunci când utilizați Serviciile noastre și faceți clic pe un link către o ofertă de cazare listată prin Serviciile noastre, este posibil ca site-ul de rezervări online care face oferta respectivă să ne trimită date personale referitoare la orice rezervare ulterioară pe care o efectuați prin intermediul acelui site de rezervări online.
  • Date privind locația: este posibil să prelucrăm informații despre locație dvs. aproximativă pe baza adresei IP (la nivel de țară sau de oraș). În plus, cu acordul dvs. prealabil, este posibil să folosim datele GPS pentru a vă oferi rezultate de căutare personalizate pe dispozitivul mobil.
  • Date bancare: chiar dacă nu suntem implicați direct în procesul de rezervare și plată a cazării, vă putem solicita să ne comunicați periodic detaliile dvs. bancare, de exemplu, pentru a oferi compensații utilizatorilor sau pentru a procesa plățile pentru produsele care necesită plată în trivago Business Studio.
  • Date tehnice: printre exemple se numără: adresa IP, modulele cookie, datele de identificare (ID-ul de sesiune, ID-ul de membru, ID-ul dispozitivului), starea accesului/codul de stare HTTP, versiunea și software-ul browserului, sistemul de operare și interfața acestuia, furnizorul de servicii de internet, limba și alte setări de configurare.

4. De ce și cum utilizăm datele dvs. personale

Mai jos veți găsi informații despre (i.) motivele pentru care colectăm și utilizăm datele dvs. personale, precum și, pentru fiecare scop, (ii.) temeiul juridic corespunzător și (iii.) categoriile de date personale implicate. Datele dvs. personale pot fi utilizate în următoarele moduri:

  • Pentru furnizarea Serviciilor noastre, inclusiv pentru a vă ajuta să comparați prețurile și ofertele de cazare și să găsiți cazarea ideală.
    • Temei juridic: executarea unui contract, consimțământ.
    • Categorii de date personale utilizate: datele utilizatorului, date de utilizare, date de rezervare, date privind locația, date tehnice.
  • Pentru a crea și menține un mediu sigur și fiabil pentru Serviciile noastre, inclusiv pentru contul dvs. de utilizator trivago.
    • Temei juridic: respectarea obligațiilor legale, interes legitim.
    • Categorii de date personale utilizate: date de utilizare, date tehnice.
  • Pentru a înțelege modul în care utilizați Serviciile noastre și a utiliza feedbackul pe care ni-l trimiteți, pentru a perfecționa aceste Servicii, a identifica tendințele din domeniu și a dezvolta produse și caracteristici noi pentru a vă îmbunătăți experiența.
    • Temei juridic: consimțământ, interes legitim.
    • Categorii de date personale utilizate: datele utilizatorului, date de utilizare, date de rezervare, date tehnice.
  • Pentru a vă trimite comunicări de marketing direct despre Serviciile noastre sau serviciile asociate, a vă furniza reclame în cadrul Serviciilor noastre, precum și pe site-uri web terțe (personalizate sau nepersonalizate) și a administra în alt mod activitățile promoționale (de exemplu, tombole și concursuri similare).
    • Temei juridic: consimțământ, interes legitim.
    • Categorii de date personale utilizate: datele utilizatorului, date de utilizare, date tehnice.
  • Pentru a comunica cu dvs., a răspunde la întrebările și comentariile dvs. și a vă oferi serviciul Asistență clienți.
    • Temei juridic: executarea unui contract, interes legitim.
    • Categorii de date personale utilizate: datele utilizatorului, date de utilizare, date de rezervare, date bancare.
  • Pentru îndeplinirea obligațiilor contractuale față de terțe părți, cum ar fi site-urile de rezervări online care listează în cadrul Serviciilor noastre.
    • Temei juridic: executarea unui contract, interes legitim.
    • Categorii de date personale utilizate: datele utilizatorului, date de utilizare, date de rezervare.
  • Pentru a respecta obligațiile legale, a răspunde solicitărilor din partea autorităților de aplicare a legii, a preveni frauda, precum și pentru a stabili, exercita sau apăra acțiunile juridice.
    • Temei juridic: respectarea obligațiilor legale, interes legitim, executarea unui contract.
    • Categorii de date personale utilizate: datele utilizatorului, date de utilizare, date de rezervare, date tehnice.

5. Cu cine partajăm datele dvs.

Este posibil să partajăm datele dvs. personale cu următoarele categorii de destinatari, cu condiția să existe un temei juridic adecvat:

  • Filialele noastre deținute integral.
  • Parteneri de autentificare: de exemplu, atunci când vă înregistrați sau vă conectați la Serviciile noastre folosind servicii terțe, cum ar fi Facebook, Google sau Apple. Pentru detalii despre modul în care Google gestionează datele dvs., consultați Politica de confidențialitate și termenii Google.
  • Furnizori de servicii terți care ne oferă servicii de prelucrare a datelor, cum ar fi: furnizori de servicii de găzduire și stocare, furnizori de servicii de asistență pentru clienți, furnizori de servicii de comunicare, furnizori de servicii de securitate și de prevenire a fraudei, recuperatori de datorii, furnizori de servicii de analiză, publicitate și marketing.
  • Furnizori de servicii terți care ne oferă servicii și care sunt operatori de date independenți, cum ar fi: furnizori de servicii de securitate și de prevenire a fraudei, rețele de socializare și furnizori de servicii de publicitate și marketing.
  • Parteneri de afaceri împreună cu care este posibil să oferim produse sau servicii. Acestea sunt servicii oferite prin intermediul Serviciilor noastre, în colaborare cu alte părți terțe.
  • Furnizori turistici terți, precum hoteluri, linii aeriene, companii de închirieri auto, companii de asigurări, deținători de proprietăți, ghizi turistici sau furnizori de activități.
  • Autorități responsabile cu aplicarea legii. Pentru a preveni, detecta și urmări în justiție activitățile ilegale, pericolele la adresa statului sau a securității publice și pentru a preîntâmpina amenințările la adresa vieții persoanelor.
  • Ca parte a unei tranzacții între companii, cum ar fi o fuziune, o cesionare, o consolidare sau o vânzare de active.

Dacă transferăm date către furnizorii noștri de servicii, aceștia pot utiliza datele numai pentru a-și îndeplini sarcinile. Furnizorii de servicii au fost atent selecționați și împuterniciți de noi. Aceștia sunt obligați contractual să respecte instrucțiunile noastre, trebuie să aibă implementate măsuri tehnice și organizatorice adecvate și sunt monitorizați cu regularitate de către noi.

6. Informații specifice serviciului

6.1 Newsletter

Oferim servicii de newsletter, care pot să includă conținut turistic sugestiv, linkuri către sondaje sau tombole, mementouri despre căutările pe care le-ați făcut prin intermediul Serviciilor noastre sau alte știri despre Serviciile noastre sau serviciile oferite de partenerii noștri.

Prin abonarea la newsletterul nostru direct prin intermediul Serviciilor noastre, veți primi un e-mail în care vă vom solicita să confirmați faptul că sunteți deținătorul/deținătoarea adresei de e-mail pe care ne-ați furnizat-o. Dacă nu confirmați abonarea în termen de 24 de ore, datele dvs. personale vor fi șterse după o lună.

Dacă nu mai doriți să primiți newsletteruri de la noi, vă puteți dezabona în orice moment prin accesarea linkului pentru „dezabonare” inclus în subsolul fiecărui newsletter sau prin contactarea echipei noastre responsabile de confidențialitate, așa cum este descris în Secțiunea 1 de mai sus.

6.2 Contul de utilizator trivago

Crearea contului de utilizator trivago este voluntară, dar poate fi necesară pentru a valorifica la maximum funcționalitățile unora dintre Serviciile noastre.

Puteți gestiona, modifica și șterge toate informațiile din cadrul contului dvs. de utilizator trivago. Rețineți că, după o anumită perioadă de inactivitate, vom șterge automat contul dvs. de utilizator trivago.

6.3 Business Studio

Managerii de hoteluri se pot înregistra pe trivago Business Studio pentru a gestiona profilul proprietății lor, precum și pentru a avea acces la produsele care necesită plată. În timpul procesului de înregistrare, este posibil să fie solicitate anumite date personale pentru a finaliza înregistrarea și pentru a valorifica la maximum serviciile oferite de Business Studio. Managerii de hoteluri care au un cont trivago Business Studio pot primi informații directe despre caracteristicile noi sau actualizate.

7. Informații despre modulele cookie

De fiecare dată când utilizați Serviciile noastre, utilizăm module cookie și alte tehnologii de urmărire online. În acest paragraf, veți găsi informații despre ce se înțelege prin „module cookie”, despre modul în care acestea sunt utilizate de către trivago și despre cum să vă gestionați preferințele.

7.1 Ce sunt modulele cookie?

Modulele cookie sunt fișiere text mici care sunt descărcate pe dispozitivul dvs. atunci când vizitați un site web sau o aplicație. Pe lângă modulele cookie, este posibil să utilizăm alte tehnologii de urmărire cum ar fi semnalizatoare web, etichete sau pixeli (imagini grafice minuscule plasate pe o pagină web, care indică faptul că pagina respectivă a fost vizualizată), sau kituri de dezvoltare software (SDK-uri - tehnologie de urmărire stocată într-o aplicație). În acest paragraf, modulele cookie și celelalte tehnologii de urmărire vor fi denumite, în general, drept „module cookie”.

Modulele cookie permit site-urilor web să recunoască dispozitivele utilizatorilor și să stocheze informații despre conținutul pe care utilizatorii îl vizualizează și cu care aceștia interacționează și, prin urmare, să le ofere o experiență personalizată (de exemplu, memorarea preferințelor și setărilor).

Modulele cookie pot fi împărțite în diferite categorii:

  • În funcție de operatorul acestora:
    • Modulele cookie originale sunt plasate de trivago pe site-urile web și în aplicațiile noastre;
    • Modulele cookie de la terți sunt operate pe site-urile web și în aplicațiile noastre de furnizori externi, cum ar fi parteneri de publicitate, furnizori de servicii de securitate și rețele de socializare partenere.
  • În funcție de durata acestora:
    • Module cookie de sesiune: module cookie care sunt șterse automat atunci când închideți browserul.
    • Module cookie persistente: module cookie care sunt șterse automat după o durată prestabilită, care poate varia în funcție de modulul cookie. Puteți șterge în orice moment modulele cookie prin intermediul setărilor de securitate ale browserului dvs.

7.2 Cum utilizează trivago modulele cookie?

trivago, sau furnizorii externi care operează module cookie de la terți pe site-urile web sau în aplicațiile noastre, utilizează modulele cookie descrise în secțiunea de mai sus în următoarele moduri:

  • Strict necesare: aceste module cookie sunt necesare pentru a vă permite să utilizați Serviciile noastre. Fără aceste module cookie, Serviciile noastre nu pot fi furnizate în mod corespunzător.
  • Module cookie funcționale: aceste module cookie ne permit să reținem alegerile pe care le-ați făcut pe site-urile web sau în aplicațiile noastre (de exemplu, limba sau moneda pe care ați selectat-o) și vă oferă funcții îmbunătățite și personalizate. Dacă nu permiteți aceste module cookie, atunci este posibil ca unele sau toate aceste funcționalități să nu funcționeze corect.
  • Module cookie de performanță: aceste module cookie, fie că sunt plasate de noi, fie, în anumite cazuri, de partenerii noștri de afaceri, ne permit să colectăm informații despre performanța Serviciilor noastre (anume, care sunt paginile accesate/utilizate cel mai frecvent sau cel mai rar). Utilizăm aceste informații pentru a menține, dezvolta și îmbunătăți Serviciile noastre. Dacă nu permiteți aceste module cookie, nu vom ști când ați vizitat site-urile web și aplicațiile noastre și nu vom putea monitoriza performanța acestora.
  • Module cookie de marketing: aceste module cookie sunt setate prin intermediul site-urilor web și aplicațiilor noastre de către partenerii noștri de publicitate. Acestea pot fi utilizate de companiile respective pentru a construi un profil al intereselor dvs. și pentru a vă afișa reclame relevante pe site-urile web ale terților. Dacă nu permiteți aceste module cookie, veți experimenta o publicitate mai puțin personalizată.

Unele dintre modulele cookie plasate pe site-urile web și în aplicațiile noastre provin de la partenerii noștri de afaceri.

Utilizăm instrumente strict necesare pentru funcționarea site-ului web în temeiul interesului nostru legitim de a furniza funcțiile de bază ale acestui site web. În aceste cazuri, accesarea și stocarea informațiilor în dispozitivul terminal sunt strict necesare și se realizează în temeiul regulamentului de aplicare al Directivei privind confidențialitatea în mediul electronic din statele membre ale UE, iar în Germania în conformitate cu Secțiunea 25 alineatul 2 din TTDSG.

Utilizăm toate celelalte instrumente neesențiale (opționale) care oferă funcții suplimentare pe baza consimțământului dvs. În acest caz, accesarea și stocarea informațiilor în dispozitivul terminal se realizează în temeiul regulamentului de aplicare al Directivei privind confidențialitatea în mediul electronic din statele membre ale UE, iar în Germania în conformitate cu Secțiunea 25 alineatul 1 din TTDSG. Prelucrarea datelor cu ajutorul acestor instrumente se realizează numai dacă am primit în prealabil consimțământul dvs. în acest sens.

În cazul în care datele personale sunt transferate în țări terțe (cum ar fi SUA), consultați secțiunea 8 („Transferul în alte țări”), inclusiv în legătură cu riscurile pe care acest lucru le presupune.

7.3 Cum să vă gestionați preferințele privind modulele cookie?

Vă puteți retrage sau modifica în orice moment consimțământul în legătură cu utilizarea de către noi a modulelor cookie neesențiale prin accesarea linkului corespunzător din subsolul site-urilor noastre web sau prin configurarea setărilor browserului dvs. web să refuze modulele cookie, vizitând secțiunea „Ajutor” din bara de instrumente a browserului. De asemenea, pentru a afla cum să vă dezabonați de la reclamele personalizate, vă recomandăm să vizitați www.youronlinechoices.com sau www.youradchoices.com.

Pe dispozitivul dvs. mobil, este posibil ca sistemul de operare să vă permită să controlați modulele cookie prin intermediul funcției sale de setare. Pentru informații suplimentare, consultați instrucțiunile producătorului dispozitivului. Dacă alegeți să refuzați modulele cookie, este posibil ca unele părți ale Serviciilor noastre să nu funcționeze în mod corespunzător sau deloc.

8. Transferul în alte țări

Datorită caracterului global al activității noastre comerciale, este posibil să partajăm datele dvs. personale la nivel internațional cu filialele noastre deținute integral, precum și cu partenerii și furnizorii noștri de servicii. Este posibil ca aceștia să prelucreze datele dvs. personale în țări în care legile privind protecția datelor pot să fie diferite de legile din UE sau de legile aplicabile în țara dvs. de reședință.

Ori de câte ori țările respective nu fac obiectul unei decizii de adecvare din partea Comisiei Europene, luăm măsuri suplimentare pentru a ne asigura că transferul datelor dvs. personale respectă legislația aplicabilă, cum ar fi Clauzele contractuale standard emise de Comisia Europeană.

Dacă este permis un transfer într-o țară terță și nu există nicio decizie de adecvare sau garanții corespunzătoare, este posibil și există riscul ca autoritățile din țara terță respectivă să obțină acces la datele transferate pentru a le colecta și analiza, iar exercitarea drepturilor dvs. afectate să nu poată fi garantată.

9. Cum vă protejează trivago datele?

Ca parte a angajamentului nostru de a asigura securitatea datelor dvs. personale, am luat măsuri tehnice și organizatorice adecvate pentru a vă proteja datele personale împotriva manipulării, pierderii, distrugerii sau accesării de către persoane neautorizate, indiferent dacă aceste acțiuni sunt accidentale sau intenționate. Acestea includ pseudonimizarea, criptarea, paravanele de protecție sau controalele de acces. Măsurile noastre de securitate sunt revizuite periodic și actualizate pentru a ține pasul cu progresele tehnologice.

10. Când vor fi șterse datele dvs.?

Păstrăm datele dvs. personale numai atâta timp cât este necesar sau permis, pentru realizarea scopurilor pentru care au fost colectate și în conformitate cu legislația aplicabilă. Ulterior, ștergem datele imediat, cu excepția cazului în care mai avem nevoie de date până la expirarea termenelor legale de prescripție (de exemplu, în scop probatoriu pentru acțiunile de drept civil sau din motive de drept contabil și fiscal) sau dacă există un alt temei juridic, în conformitate cu legislația privind protecția datelor, pentru continuarea prelucrării datelor dvs. în cazul individual specific. Vom anonimiza datele dvs. dacă intenționăm să le utilizăm în scopuri de analiză statistică pe perioade mai îndelungate.